Vypínáme filtr pevných částic

Vlastníte vůz, jehož součástí je i filtr pevných částic DPF? A nejste s ním spokojeni a domníváte se, že toto zařízení vám osobně nepřináší žádný užitek, ba právě naopak?
Jak je to s životností filtru – filtr pevných částic odstraňuje jedovaté karcinogenní saze, které bychom jinak vdechovali, což by mohlo přispět ke vzniku rakoviny. Problém je však v tom, že financování této legrácky není zrovna levné a hlavně ji musí hradit majitel vozidla. Žádný příspěvek od státu na to nedostanete, ani na výměnu filtru, ani na jeho opravy, přitom s normou Euro 5 a Euro 6, která DPF filtry zavedla, přišli úředníci z EU. Životnost filtru DPF je přibližně 200 tisíc kilometrů, ovšem pokud jezdíte na krátké trasy a spíše ve městě, častěji se rozjíždíte a zastavujete, životnost se výrazně zkracuje.
Výkon motoru – filtr snižuje výkon motoru, to je bez debat. Je tam jaksi navíc, není to přirozená součást pohonné jednotky a ještě v devadesátých letech nic takového neexistovalo. S filtrem pevných částic je to podobné, jako si strčit špunty nebo vatu do uší a naslouchat venku zpěvu ptactva – se špunty v uších zaslechnete jen něco a zbytek zvuků je vám zapovězen. S filtrem je vám v tomto případě zapovězen maximální výkon vašeho vozu, jaký umožnil výrobce vozidel vaší značky.
Spotřeba paliva – s filtrem pevných částic roste i spotřeba paliva. U krátkých kilometrových nájezdů to řešit nemusíte, ale u dlouhých tras a častého tankování plné nádrže už se to projeví v plné síle. Vypnutím DPF se sníží spotřeba nafty, což zároveň šetří ropu, která se musí kvůli filtru ze Země vytěžit ve větším množství. A teď si spočítejte, kolik litrů ropy se musí za rok vytěžit navíc, když se to bude týkat cca půl miliardy registrovaných vozidel v Evropské unii, a každé auto spotřebuje ročně zhruba o třetinu paliva víc při ročním průměrném kilometrovém nájezdu 50 tisíc km. Dostanete se do astronomických hodnot množství vytěžené ropy, které zhruba odpovídají jednomu trilionu krychlových metrů této cenné suroviny z hlubin planety Země.